برای سلامت سیستم گوارشی‌تان، امگا۳ بخورید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف اسیدهای چرب می‌تواند باعث سلامت سیستم گوارش و عملکرد بهتر آن شود. اسیدهای چرب امگا ۳ رابطه مستقیم با بسیاری از عوامل موثر و مفید برای سلامت بدن دارند. به طور مثال با کاهش میزان التهاب بدن و یا تقویت حالت و وضعیت مزاج بدن باعث سلامت بدن می‌شوند. (این موضوع می‌تواند دلیل موجهی برای توصیه بیش از حد مصرف ماهی سالمون باشد) و حالا تحقیقات جدید در زمینه فواید استفاده از امگا ۳ نشان می‌دهد که مصرف این اسید چرب مفید عامل موثری در سلامت سیستم گوارشی بدن است؛ به خصوص برای خانم‌ها در سنین میانسالی و یا پیری.

محققان بریتانیایی با مقایسه‌ دو نوع رژیم غذایی متفاوت دریافتند که چگونه تغذیه ما می‌تواند بر روی سلامت دستگاه گوارش ما و میکروبیوم‌های درون آن تاثیر داشته باشد. میکروبیوم‌ها مجموع میکروب‌هایی هستند که بدن ما مخصوصا سیستم گوارشی میزبان آن‌ها است و در واقع وجود آن‌ها در بدن ما نوعی هم‌زیستی و هم‌سفره‌گی مسالمت‌آمیز محسوب می‌شود. علاوه بر سیستم گوارشی، میکروبیوم‌ها رابطه مستقیمی با تنظیم سوخت و ساز بدن (متابولیسم) و عملکرد سیستم ایمنی ما دارند. زمانی که این رابطه‌ها دچار عدم تعادل و یا ناهماهنگی می‌شود شما در معرض چاقی و یا اضافه وزن، دیابت نوع ۲، التهابات شکمی و روده‌ای  و یا سایر بیماری‌های مزمن قرار می‌گیرید.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی ۸۷۶ خواهر دوقلو با میانگین سنی ۶۵ سال مشخص شد، خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود از منابع اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار بالا استفاده کردند و خوراکی‌ها مثل ماهی، گردو، تخم کتان، تخم‌مرغ و انواع برنج‌های وحشی مصرف کردند سیستم گوارشی سالم‌تری در مقایسه با سایر افراد داشتند. در نتیجه این موضوع بیان‌گر رابطه نزدیک میکروبیوم‌های سالم و مصرف هم‌زمان امگا ۳ و سلامت بدن است.





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com